Rynek niemiecki, ekspansja polskich firm w nowych obszarach.

EURO-REKLAMA 2016 Międzynarodowe Targi Poznańskie
26 maja 2016
Foresight
Projekt Foresight transfer wiedzy między nauką i przedsiębiorstwami
15 września 2017

Rynek niemiecki, ekspansja polskich firm w nowych obszarach.

export niemcy

export niemcy

15.12.2014 r. uczestniczyliśmy w spotkaniu zorganizowanym przez Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Poznaniu działający w ramach Stowarzyszenia Instytut Zachodni oraz Instytut Zachodni Instytut Naukowo – Badawczy.

 

Spotkanie odbyło się pt. „Rynek niemiecki – szansa dla polskiego przedsiębiorcy?”. Podczas spotkania przedstawiciele instytucji otoczenia biznesu, stowarzyszeń oraz służby zagranicznej dzieli się swoją wiedzą oraz prezentowali obszernie aspekty związane z obrotem gospodarczym w RFN.

 

W spotkaniu w charakterze prelegentów udział wzięli:

 

Tomasz Budnikowski, Prezes Stowarzyszenia Instytut Zachodni, Gospodarka Niemiec rok po utworzeniu nowej koalicji CDU-CSU-SPD
Anna Barbarzak, Dyrektor Departamentu Współpracy Ekonomicznej MSZ, Szanse dla polskiego biznesu w ramach narzędzi dyplomacji ekonomicznej
Jan Masalski, Radca w Wydziale Promocji Handlu i Inwestycji Ambasady RP w RFN, Działania WPHI na rzecz polskich przedsiębiorców
Thomas Urbańczyk, Dyrektor Działu Prawa i Podatków Polsko – Niemieckiej Izbie Przemysłowo – Handlowej, Działalność AHK: kompleksowe wsparcie dla polskiego biznesu
Rolf Banisch, Senior manager ds. współpracy z Polską w Agencji Wspierania Gospodarki Brandenburgii, Instytucjonalne wsparcie polskich przedsiębiorców na rynku niemieckim: działalność ZAB
Tomasz Walczak, Dyrektor Eksportu Baby Vox w Vox Sp. z o.o., Case study – przykład efektywnej gospodarczej kooperacji polsko-niemieckiej

 

Podczas spotkania dowiedzieliśmy się jaką ofertę dla przedsiębiorców przygotowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach narzędzi dyplomacji ekonomicznej, jakie działania na rzecz polskich przedsiębiorców podejmuje Wydział Handlu i Inwestycji Ambasady RP w Niemczech, a także, czego polski przedsiębiorca może oczekiwać od wyspecjalizowanych polskich oraz niemieckich instytucji gospodarczych.

Nieocenione było wystąpienie praktyka – przedsiębiorcy reprezentującego polską firmę obecną na niemieckim rynku od lat.

5/5 - (3 votes)